Zasady przyjęcia dzieci do świetlicy

Opublikowano: 2024-08-29 21:20, Numer artykułu: 85768 , Autor: A.Hałupka

Zasady kwalifikacji dzieci do świetlicy szkolnej

 

1. Kwalifikacji dzieci do świetlicy szkolnej dokonuje komisja kwalifikacyjna powołana przez
Dyrektora w terminie do 6 września każdego roku szkolnego.
2. Kryteria kwalifikacji dzieci do świetlicy :
Do świetlicy przyjmowane są dzieci wg następujących kryteriów:
1) ze względu na czas pracy rodziców/opiekunów prawnych
a) obojga rodziców
b) jednego z rodziców
c) rodzic pracujący, samotnie wychowujący dziecko
2) ze względu na organizację dojazdu transportu do szkoły i odbioru po zakończonych zajęciach
(dot. tylko dzieci niepełnosprawnych korzystających z bezpłatnego transportu)
3) ze względu na inne okoliczności:
a) choroba jednego z rodziców
b) przypadki losowe
3. Wnioski składane po terminie będą rozpatrywane w zależności od liczby wolnych miejsc
4. Zasady kwalifikacji:
1) Rodzic /opiekun prawny zapisuje dziecko do świetlicy na własny wniosek poprzez
wypełnienie „Wniosku o przyjęcie dziecka na zajęcia świetlicowe” oraz podpisanego przez
rodzica/opiekuna „Regulaminu korzystania ze świetlicy szkolnej”.
2) Wnioski są wydawane rodzicom/opiekunom prawnym w sekretariacie szkoły lub można je
pobrać ze strony internetowej zs08@edu.bydgoszcz.pl w zakładce Organizacja pracy
szkoły/świetlica.
3) W ciągu trzech dni roboczych od zakończenia rekrutacji każdego roku szkolnego Komisja
Rekrutacyjna ustala wstępną listę zakwalifikowanych uczniów do świetlicy szkolnej w nowym
roku szkolnym.
4) Przyjęcie dziecka do świetlicy po terminie jest uzależnione od ewentualnej liczby wolnych
miejsc.
5) W przypadku spełnienia kryteriów w jednakowym stopniu, o przyjęciu decyduje Komisja,
biorąc pod uwagę w pierwszej kolejności wiek dziecka (klasa).
6) Rodzice otrzymują informację o nieprzyjęciu dziecka do świetlicy poprzez dziennik
elektroniczny.
5. Tryb odwoławczy:
1) Rodzicom, których dziecko nie zostało przyjęte do świetlicy, przysługuje prawo do odwołania
się do Komisji Kwalifikacyjnej w terminie 7 dni od daty ogłoszenia wyników rekrutacji do
świetlicy szkolnej. Odwołania składa się w sekretariacie szkoły.
2) Komisja zobowiązana jest do rozpatrzenia odwołania w terminie 7 dni.

 Wniosek do pobrania: